اخبار و مطالب علمی

تویوتا بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۱/ تویوتا رانندگی روی ماه و مریخ را مسیر می کند

تویوتا

در دو سال اخیر که  مشکلات شیوع کرونا، بسیاری از خودروسازی های معتبر دنیا را دچار مشکلات جدی کرده؛ تویوتا بازهم درخشید. به گزارش مافی، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن با فروش ۱۰.۵ میلیون خودرو در ۲۰۲۱ برای دومین سال متوالی عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان را تصاحب کرد.

شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن در روز جمعه اعلام کرد فروش خودروی آن 10.1 درصد در سال گذشته میلادی افزایش‌یافته و این شرکت برای دومین سال متوالی بزرگ‌ترین خودروساز جهان نام گرفته‌ است. حالا فاصله تویوتا از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی فولکس‌واگن آلمان بیشتر می‌شود و این قدرت بزرگ و بلامنازع ژاپنی رقیب قدرتمند آلمانی خود را پشت سر گذاشته است.

تویوتا این خودروساز بزرگ ژاپنی اعلام کرده 10.5 در سال 2021 میلیون خودرو به فروش رسانده که شامل خودروسازی‌های دایهاتسو و هینو هم می‌شود.

گفتنی است هینو موتورز  شرکت خودروسازی ژاپنی است، که در زمینه ساخت موتورهای دیزلی، انواع کامیون‌ها و اتوبوس‌ها فعالیت می‌کند.

شرکت هینو موتورز در سال ۱۹۷۳ به‌عنوان بخش تولید خودروهای سنگین شرکت خودروسازی تویوتا راه‌اندازی شد و در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده خودروهای متوسط، نیمه‌سنگین و سنگین در کشور ژاپن محسوب می شود.

بر اساس این گزارش گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان تعداد 8.9 میلیون خودرو در همین دوره فروخته است.  یعنی 5 درصد کمتر از 2020 و پایین‌ترین رقم طی ده‌ساله گذشته.

تویوتا

نباید فراموش کرد مشکلات همه گیری کرونا باعث آسیب های مختلفی به خودروسازی های دنیا شده است. شرکت های خودروسازی  به دلیل قرنطینه ها و تعطیلی‌های اجباری در شرایط کرونا دچار مشکلات بیشتری هم شدند و بسیاری مجبور به تعدیل گستردهٔ نیروهای انسانی خود شدند. در این وضعیت، شرایط شرکت‌های خودروسازی در اروپا بحرانی تر بود و به همین دلیل تیراژ این خودروسازان کاهش یافت.

کمبود ریزتراشه‌ها زنجیره‌های عرضه را دچار اختلال کرده  و رقابت برای بدست آوردن قطعات اساسی در میان سازندگان وسایل الکترونیکی بالا رفته است. این رویه منجر به این شده خودروسازان مجبور شده‌اند تولید خود را پایین بیاورند.

به نظر می رسد تویوتا؛ این شرکت ژاپنی بهتر‌از سایر خودروسازان از پس بحران کرونا برآمده البته ژاپن، مقر اصلی این شرکت و بخش‌هایی از آسیا کمتر از اروپا تحت تاثیر بحران های قرار گرفته‌اند .

لازم به ذکر است تویوتا اعلام کرده احتمالاً نمی‌تواند به هدف تولید 9 میلیون خودرو در سال تجاری که در 31 مارچ سال جاری پایان می‌یابد، برسد و علت آن اختلال‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا خواهد بود.

شرکت تویوتا در زمینه خودروهای هیبریدی در جهان پیشتاز و ممتاز است و بخش زیادی از بازار خودروهای هیبریدی را در مهمترین بازارهای دنیا مثل ایالات متحده آمریکا در اختیار دارد.

در سال ۲۰۲۰ هم شرکت تویوتا که بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر تولید شده نیز با کاهش تولید ۱۱درصدی روبه‌رو بود. این آمار برای گروه فولکس‌واگن تا ۱۵ درصد بود.

گفتنی است گروه فولکس‌واگن قصد دارد برای جبران بخشی از زیان‌های خود، برخی برندهای زیرمجموعه‌اش را به فروش برساند. گفته می شود برندهای لوکس و بسیار گران‌قیمت این گروه مانند لامبورگینی، بوگاتی و بنتلی در اولویت خواهند بود.

گروه فولکس‌واگن شامل برندهای فولکس‌واگن، اشکودا، آئودی، سئات، بنتلی، لامبورگینی، اسکانیا و بوگاتی است.

تویوتا فروش اولین خودروی برقی خود را در سال ۲۰۲۲ شروع می‌کند

بر اساس آنچه که مدیران گروه خودروسازی تویوتا اعلام کرده اند، این خودروساز قصد دارد فروش اولین خودروی الکتریکی خود را در سال آینده میلادی آغاز کند.

بر اساس اخبار منتشر شده، فروش مدل نیمه شاسی تویوتا bZ4X اواسط سال 2022 در سراسر جهان از جمله ژاپن، آمریکای شمالی، چین و اروپا آغاز خواهد شد. البته قیمت این مدل هنوز اعلام نشده است.

تویوتا همچنین قصد دارد تا سال 2025 طیف جدیدی از خودروهای الکتریکی را با 15 مدل عرضه کند. اولین مدل از این خط تولید، تویوتا bZ4X خواهد بود.

خودروهای تویوتا

تویوتا در حال ساخت خودرو جدیدی برای ماه و مریخ است

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا در ادامه خیز پیشرفت های خود در تکنولوژی های روز دنیا قصد دارد با توسعه خودرو جدیدی به نام لونارکروزر در دهه‌های آینده رانندگی روی سطح ماه و مریخ را امکان پذیر کند.

این برنامه بلند پروازانه و البته هیجان انگیز شرکت خودروسازی ژاپنی با همکاری آژانس فضایی این کشور  اجرایی خواهد شد. تویوتا گفته می خواهد خودرویی را برای کاوش در سطح ماه طراحی و توسعه دهد تا در سال 2040 به افرادی کمک کند که قرار است روی ماه و سپس مریخ زندگی کنند. نام خودرو این شرکت لونارکروزر است و  قطعا مانند یک خودرو معمولی نخواهد بود، بلکه از یک بازوی رباتیک پشتیبانی می‌کند که برای انجام کارهایی مانند بازرسی و نگهداری طراحی شده است.

تویوتا گفته این نام به خودرو شاسی بلند تویوتا لندکروزر اشاره دارد و بر اساس کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان مورد انتظار آن‌ها از این ماه‌نورد و همچنین مفهومی که این شرکت برای مدت‌ها از خودروهای لندکروز داشته انتخاب شده است.

تاکائو ساتو سرپرست پروژه لونار کروزر در گروه خودروسازی تویوتا موتور در این باره به آسوشیتدپرس توضیح می‌دهد:

ما فضا را به عنوان منطقه‌ای برای دگرگونی خود در هر قرن ارزیابی می کنیم. با رفتن به فضا، امکان دارد بتوانیم ارتباطات راه دور و سایر فناوری‌هایی را توسعه دهیم که برای زندگی انسان‌ها بسیار ارزشمند هستند.

خودرو تویوتا چه زمانی به ماه می رود؟

تویوتا و آژانس فضایی ژاپن نخستین بار در ژوئن سال 2019 قرارداد کار روی یک ماه نورد سرنشین دار را امضا کردند و انتظار می‌رود تا این خودرو در اواخر دهه 2020 همزمان با بازگشت انسان به ماه وارد فضا شود و مدت طولانی‌تری را در سطح ماه خواهد بود تا بیشتر در آن کاوش کند.

در حالی که این خودرو توسط تویوتا توسعه پیدا می‌کند بازوی رباتیک آن توسط شرکت Gitai Japan Inc آماده می‌شود. «شو ناکانوسه» مدیر عامل این شرکت معتقد است که چالش پرتاب به فضا اساسا برطرف شده است، اما کار در فضا خطرات بسیار زیادی برای فضانوردان به همراه دارد و ربات‌ها در این زمینه به کمک آن‌ها خواهند آمد.

کلمات کلیدی:  لوازم یدکی تویوتا ، خرید اینترنتی لوازم یدکی تویوتا ، لوازم یدکی تویوتا چراغ برق ، لوازم یدکی تویوتا تهران

پست های مرتبط

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.