اخبار و مطالب علمی

نکات طلایی برای خرید لنت ترمز خودرو

خرید لنت ترمز برای برخی از رانندگان کاری تخصصی و پیچیده است. اگر صاحب خودرو هستید چه ایرانی و چه خارجی باید نکته های خرید لنت ترمز مناسب خودروی خود را بدانید. سعی کنید اطلاعات لازم را در خصوص لنت ترمز را کسب کنید، چرا که لنت ترمز از آن دسته از قطعات خودرو محسوب می شود که بسیار حساس و حائز اهمیت است. پس در زمان تعویض لنت ترمز خودروی خود همه چیز را به توصیه مکانیک و فروشنده نسپارید و سعی کنید خودتان اطلاعات لازم را در این خصوص داشته باشید.

پیشنهادی به رانندگان خانم

یک نکته مهمی را که باید به مخاطبان و رانندگان خانم گوشزد کنیم این است که برخلاف یک باور قدیمی و سنتی، خانم ها فکر می کنند ضرورتی ندارد تا اطلاعات دقیقی از قطعات و لوازم یدکی خودرو داشته باشند. اما این باور امروزه دیگر کاربرد ندارد. چرا که رانندگان خانم هم باید در این زمینه آگاهی های لازم را داشته باشند .در حقیقت تازمانی که شما خانم ها رانندگی می کنید باید تا حدی قطعات و لوازم یدکی خودروی خود را بشناسید. چون همیشه نمی توانید اینکار را به مشاوران آقا بسپارید و از طرفی اگر ندانید که برای تعویض لوازم یدکی خودروی خود چه اقداماتی باید انجام دهید ممکن است ضررهایی را متحمل شوید.

در این مقاله شما را با مهمترین نکات خرید لنت ترمز بصورت خلاصه وار آشنا می کنیم. مجله مافی همچنین در سایر مقالات خود، شما مخاطبان عزیز را با نکات خرید سایر لوازم یدکی خودرو و قطعات خودرو را با آشنا می کند.

لنت

چگونه لنت ترمز مناسب خودروی خود را انتخاب کنیم ؟

برای آشنایی با لنت ترمز ابتدا باید اطلاعاتی از انواع لنت هایی که به بازار معرفی شده است می پردازیم.

لازم است بدانید تمامی خودروها برای این‌که طبق دستور راننده متوقف شوند علاوه ‌بر سیستم‌های مختلف ترمز نظیر ABS، EBD و EBA به لنت ترمز مناسب و مرغوب نیاز دارند. زمانی که شما پدال ترمز را فشار می‌دهید، لنت‌ها روی دیسک قرارمی‌گیرند و به آن فشار وارد می‌کنند؛ در چنین زمانی نیروی اصطکاک تولیدشده بین لنت و دیسک، عامل اصلی کاهش سرعت چرخ‌ها و توقف کامل خودرو است.

به طور کلی لنت ترمز در چندین مدل شامل ارگانیک، سرامیکی، فلزی و نیمه فلزی تولید می شود که هر کدام ویژگی و کارایی خود را دارند.

  • لنت ترمز ارگانیک: لنت‌های ارگانیک  برای خودروهایی کاربردی است که صرفا مصرف روزانه دارند و برای مسافرت های طولانی استفاده نمی شود. لنت‌های ارگانیک در مقایسه با لنت‌های سرامیکی معمولا سریع تر تعویض شده و عمرشان کمتر است.
  • لنت های نیمه فلزی: این لنت ها از اجزای فلزی مانند مس، فولاد و آهن ساخته شدند. به دلیل استفاده از اجزای فلزی توان تحمل دماهای بالا را دارند.
  • لنت‌های نیمه فلزی: لنت های نیمه فلزی قیمت گران تری دارند و سر وصدای بیشتر و نیز ذرات بیشتری درمقایسه با لنت‌های ارگانیک ایجاد می کنند.
  • مدل سرامیکی: این مدل لنت ترمز بسیار بادوام و ایده آل هستند و عمدتا در مسافرت ها و مسیرهای طولانی مورد استفاده قرار می گیرد. لنت ترمز سرامیکی صدای بسیار کمی هم تولید می کنند. مدل های سرامیکی خیلی دیر ساییده می شوند.

لنت ترمز چگونه عمل می کند؟

لنت‌ها به شکل کاسه‌ای (کفشکی) و یا به صورت دیسکی عمل می کنند.

در اکثر خودروهای روز چرخ‌های جلو مجهز به ترمز دیسکی و چرخ های عقب از نوع کفشکی استفاده می‌ شود. زمانی که می خواهید لنت جدید خریداری کنید باید این موضوع را مدنظر قرار دهید.

صدای لنت ترمز مهم چقدر مهم است؟

صدای لنت ترمز موضوع مهمی است که در زمان خرید باید مد نظر قرار دهید، مخصوصا اگر نسبت به صدای تولیدی لنت ها حساس هستید. لنت های سرامیکی صدای تولیدی کمتری دارند.

لنت ساییده

چه زمانی لنت ترمز را تعویض کنیم ؟

بسیاری می پرسند چه زمانی باید برای تعویض لنت ترمز خودروی خود اقدام کنیم. پاسخ این است که زمان دقیقی را نمی توان مشخص کرد. برای تعویض لنت ترمز باید به دنبال نشانه هایی باشیم که با ما هشدار می دهد زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است.

لنت ترمز در زمان ساییش های مکرر برای کاهش سرعت و توقف خودرو، فرسوده شده و باید تعویض شود. البته زمان تعویض لنت ترمز به عوامل متعددی مانند نوع استفاده و رانندگی، نوع خودرو، تعداد سرنشینان، مسافت و … بستگی دارد. .

نکته طلایی: معمولا در زمان نزدیک شدن به پایان عمر لنت ترمز خودرو، در زمان ترمز گرفتن صدای شبیه سوت کشیدن یا خرخر کردن ایجاد می شود که خبر از تعویض لنت خودرو می دهد. البته در بسیاری از خودروهای جدید سیستم ترمز دارای سنسور هشدار است که زمان اتمام لنت ترمز به راننده اعلام می کند.

آیا لنت های ارزان قابل اعتماد هستند؟

ما به شما رانندگان عزیز توصیه می کنیم در خرید لنت ترمز، بهترین نوع لنت را برای خودروی خود خریداری کنید. چرا که لنت ترمز در صورت استاندارد نبودن و عملکرد نامناسب خسارت های مالی و جانی هم برای شما و هم سایر خودروها و عابران پیاده ایجاد می کند. در فروشگاه آنلاین مافی، مشاوران ما باتوجه به مدل و نوع خودروی شما بهترین لنت ترمز را به شما پیشنهاد می دهند. شما می توانید با مشاوره های متخصصان مافی با خیالی راحت نسبت به خرید لنت ترمز اصل با قیمت مناسب بصورت آنلاین اقدام کنید.

چگونه لنت‌های غیراصل را تشخیص دهیم؟

متاسفانه به دلیل فعالیت برخی افراد سودجو در بازار لوازم یدکی و قطعات خودرو شاهد عرضه برخی محصولات غیراصل هستیم. باید هوشیار باشید که به هیچ عنوان از قطعات قلابی به دلیل ارزان تر بودن در خودروی خود استفاده نکنید، چرا که این قطعات خودرو بخصوص قطعه ای مانند لنت ترمز با امنیت و جان سرنشینان ارتباط دارد.

لنت ترمز

درحال حاضر خرید آنلاین یکی از راه های محبوب برای خرید لنت ترمز است. اولا سعی کنید از فروشندگان خوشنام و باسابقه خرید خود را انجام دهید. دوما  محصول خریداری‌شده  باید دارای کد و هولوگرام مخصوص همان شرکت باشد. با خرید نکردن از فروشگاه‌های متقلب و مرجوع کردن قطعات غیراصل تا حد زیادی می توان جلوی فعالیت فروشندگان لوازم یدکی غیراستاندارد را بگیریم.

در فروشگاه آنلاین مافی انواع لنت ترمز و سایر لوازم یدکی اصل با بهترین قیمت های بازار موجود است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.