اخبار و مطالب علمی

قرعه کشی های خودروسازان داخلی بزودی متوقف می شود

قرعه کشی خودروساران

بر اساس اطلاع رسانی ایران خودرو، قرعه‌کشی طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۰ آغاز و اسامی برندگان عصر امروز اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش مافی ، آیین قرعه کشی طرح پیش فروش عادی محصولات ایران خودرو ساعت 10 صبح امروز شنبه 2 بهمن ماه آغاز شد. مشخصات متقاضیان انتخاب شده این طرح از طریق وب سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو اعلام می شود. گفتنی است  همچنین پیامک اطلاع رسانی برای منتخبان ارسال خواهد شد.

منتخبان باید بدانند به مدت 3 روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به واریز مبلغ پیش پرداخت براساس بخش نامه های ایران خودرو اقدام کنند. در غیر صورت و واریز نکردن وجه، منتخبان حذف و فهرست افراد ذخیره، جایگزین خواهند شد.

اسامی برندگان عصر امروز اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است ظرفیت محصولاتی که در طرح جدید پیش فروش ایران خودرو در دی ماه 1400 قرار دارند، به شرح زیر است:

ظرفیت محصول دنا پلاس توربو اتوماتیک 110 هزار و 127 نفر برای 1800 دستگاه، در دنا توربو دستی 77 هزار و 785 نفر برای 750 دستگاه، 207 دستی پانوراما 544 هزار و 36 نفر برای 2700 دستگاه، رانا پلاس 53 هزار و 510 نفر برای 850 دستگاه، رانا پلاس پانوراما 77 هزار و 964 نفر برای 1800 دستگاه خودرو، تارا دستی 89 هزار و 542 نفر برای 1900 دستگاه خودرو و سورن پلاس 127 هزار و 79 نفر برای 2200 دستگاه خودرو اقدام به ثبت نام کرده بودند.

برای این 12 هزار خودرو  در مجموع در این طرح یک میلیون و 80 هزار و 43 نفر برای 12 هزار خودرو ثبت نام کرده بودند.

طرح فروش ایران خودرو

حذف قرعه کشی خودرو در سال آینده

در حالی قرعه های کشی های خودرو سازان داخلی برای عرضه خودرو به مصرف کنندگان مورد اعتراض بسیاری از مردم قرار گرفته است، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته از سال آینده قرعه کشی ها دیگر اجرا نمی شود.

وزیر صمت، در اینباره گفت: سال آینده بیش از نیاز داخل خودرو تولید می کنیم که باعث می شود نیازی به قرعه کشی نداشته باشیم.

سید رضا فاطمی امین با اشاره به اینکه در مورد خودرو دو بازار و دو قیمت داریم، اظهار کرد: یکی قیمت بازار آزاد است که همواره التهاب دارد. دیگری هم قیمتی است که خودروسازان براساس آن محصولات خود را به فروش می رسانند. قیمت ارائه شده از سوی خودروسازان فاصله زیادی با بازار دارد. همین روند یک رانت 20 تا 150 میلیون تومانی را ایجاد کرده است.

این مقام مسئول دلیل آشفتگی بازار خودرو را متناسب نبودن میزان عرضه و تقاضا عنوان کرد و توضیح داد: 500 هزار دستگاه کمتر از نیاز تولید می‌کنیم که این نقص به سرعت برطرف خواهد شد. همچنین یک نکته دیگر این است که خودرو به محصولی سرمایه‌ای تبدیل شده است. در حقیقت این بدان معناست که اکثر افرادی که خودرو می خرند، به آن نگاه سرمایه‌ای دارند.

این عضو هیات دولت ادامه داد: یک ماه قبل ثبت نام خودرو در قالب یکی از طرح های  شرکت‌های خودروساز انجام شد. در این طرح برای 10 هزار خودرو، 4 میلیون نفر ثبت نام کردند. این در شرایطی است که این بین این 4 میلیون ثبت نام، واقعی نیست.

وی افزود:  تمام نیاز بازار خودروی ایران، یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال است که بر این حقیقت صحه می گذارد که بازار خودرو، یک بازار واقعی نیست بلکه رانتی و سوداگرانه است.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه اول باید تولید را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: در سال جاری  این هدف محقق می شود. تا پایان امسال، 130 هزار دستگاه بیش از سال گذشته عرضه خواهد شد. همچنین 130 هزار دستگاه خودرو هم برای سال آینده پیش فروش می‌شود که در مجموع 260 هزار دستگاه امسال عرضه بیشتری خواهیم داشت.

وعده 2 ساله برای رفع ناکارآمدی‌های صنعت خودرو

وی تصریح کرد: صنعت خودروی ما در واقع بیمار است. گرفتار ناکارآمدی‌های زیادی است، البته این ناکارآمدی‌ها به یکی دو سال اخیر مربوط نمی شود. بلکه به دلیل انباشت ناکارآمدی‌ها در یک دوره زمانی طولانی بوده است.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه من قول 2 ساله برای رفع ناکارآمدی‌های صنعت خودرو می‌دهم، توضیح داد: به یک دوره 3 ساله برای اجرای 9 پروژه‌ای که شروع کرده‌ایم نیاز داریم . اما نتایج آن بعد از 2 سال مشخص می‌شود. از همین روی، سال آینده قرعه کشی نخواهیم داشت و در پی آن هستیم که بیش از نیاز داخلی، خودرو تولید کنیم که قرعه کشی را خودبه خود متوقف می کند.

وزیر صمت در پایان توضیح داد: برای اینکه تمام ناکارآمدی‌های صنعت خودرو را حل و فصل کنیم، به یک دوره 2 ساله نیاز است که زمان معقولی است. خودرو برای همه مردم مهم است وهمه درباره آن دغدغه دارند. مردم، کارگران صنعت، تولیدکننده، قطعه ساز و سهامداران را در نظر داریم. سال آینده خبرها و چشم انداز خوبی از صنعت خودرو خواهیم داشت.

محصولات سایپا

کاهش خودروهای ناقص سایپا

در حالی که وزیر صمت وعده هایی را برای حل مشکلات عرضه و تقاضای خودرو داده است، همزمان مدیرعامل سایپا از کاهش حدود ۹هزاردستگاهی خودروهای ناقص کف کارخانه در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: با اجرای به‌موقع عملیات تأمین قطعات، تعداد خودروهای ناقص سایپا به حدود ۷۰هزار دستگاه کاهش یافته است.

محمدعلی تیموری با تاکید بر برنامه ریزی تیم مدیریتی جدید گروه خودروسازی سایپا برای تکمیل هرچه سریعتر خودروهای کف کارخانه توضیح داد: کارگران پرتلاش و نیرو‌های انسانی واحدهای مربوطه در تمام روزهای هفته علاوه بر تولید جاری مشغول اجرای پروسه تکمیل خودروهای ناقص هم هستند.

وی خاطرنشان ساخت: تصویب طرح‌های جدید مبتنی ‌بر پاداش بهره‌وری در بخش‌های مرتبط با نیروی انسانی شاغل در واحدهای سازمانی فعال در امر تکمیل‌کاری و ارتقای سیستم‌های پایش و نظارت کیفی از جمله شیوه‌هایی است که در دستور کار سایپا قرار دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تلاش گروه سایپا، تحقق اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تکمیل هرچه سریعتر خودروهای ناقص، تحقق برنامه تولید و افزایش آن، تحویل به‌موقع به مشتریان و افزایش رضایتمندی عمومی از صنعت خودروی کشور است.

تیموری در پایان توضیح داد: با تدوین روش‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید، کاهش تعداد خودروهای کف کارخانه در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت محقق می شود.

گفتنی است شما مخاطبان عزیز همه روزه می توانید جدیدترین اخبار و تحولات خودروسازی های داخلی را در مجله مافی مشاهده بفرمایید.

*مرکز خرید آنلاین مافی طیف گسترده و متنوعی از لوازم یدکی و قطعات خودرو را با بهترین قیمت به شما عزیزان عرضه می کند. کافی است با یک کلیک از آخرین و بهترین قیمت لوازم یدکی و قطعات خودرو مطلع شوید. 

 

کلمات کلیدی :

فروش نقدی ایران خودرو ، فروش ایران خودرو ، قیمت محصولات ایران خودرو ، شرایط فروش ایران خودرو اقساطی تحویل فوری ، نتایج قرعه کشی ایران خودرو ، لیست قیمت محصولات ایران خودرو ۱۴۰۰، شرایط فروش ایران خودرو اقساطی تحویل فوری

پست های مرتبط

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.