اخبار و مطالب علمی

۷ محصول ایران خودرو در طرح پیش فروش ۱ ساله عرضه می شود

در ادامه سه شنبه های ایران خودرویی، ثبت نام برای پیش فروش ۷ محصول ایران خودرو از فردا ۲۸ دی ماه آغاز می شود.

به گزارش مافی ، بر اساس آنچه که در ایکوپرس منتشر شده است، طرح پیش فروش هفت محصول گروه صنعتی ایران خودرو از فردا 28 دی ماه به مدت سه روز به اجرا گذاشته می‌شود.

در این طرح قرار است تارا دستی، سورن پلاس، رانا پلاس و رانا پلاس با سقف شیشه‌ای، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک و پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای با موعد تحویل دی و بهمن 1401 عرضه ‌شود.

مشتریان برای ثبت نام نهایی از طریق قرعه کشی که با حضور نمایندگان نهاد‌های ناظر روز شنبه دوم بهمن ماه برگزار می‌شود، انتخاب خواهند شد.

 

رونمایی از قدرتمندترین نسخه موتور سه استوانه ایران‌خودرو

خبر مهم دیگری که امروز از جاده مخصوص منتشر شده موضوع رونمایی از قدرتمندترین نسخه موتور سه استوانه ایران‌خودرو بود.

یکی از مسئولان ایران خودرو از داخلی سازی طراحی و تولید موتور سه استوانه با تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خبر داده است. مدیر طرح خانواده موتور سه استوانه ایران خودرو  با اعلام این خبر گفت:

ضمن صرفه جویی چند ده میلیون یورویی و استقلال در مالکیت محصول در توسعه این موتورها، بهترین و به‌روزترین موتورها و فن‌آوری‌ها مورد ارزیابی و مطالعه قرار گرفته است.

پیمان شرقی دراینباره گفت: اردیبهشت ماه سال جاری نمونه اولیه موتور ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی ساخته شد و هم اکنون نسخه موتور ۱.۳ لیتری پرخوران (توربوشارژ) در حال گذراندن مراحل آزمون احتراقی است.

وی در خصوص مشخصات فنی این موتورها گفت: نسخه ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی دارای توان ۸۶ اسب بخار و گشتاور ۱۲۲ نیوتن متر است. موتور دوم با حجم ۱.۳ لیتری پرخوران می تواند ۱۲۰ اسب بخار و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند، اما موتور سوم که مجهز به پرخوران و سامانه پاشش سوخت مستقیم در مرکز استوانه (GDI) است، این امکان را دارد توانی معادل با ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را تولید کند که در میان رقبا قابل توجه است.

رونمایی از آخرین موتور نمونه آزمایشگاهی تا پایان سال

این مقام مسئول در ایران خودرو با تاکید بر اینکه این نسخه قدرتمندترین عضو این خانواده است، گفت: آخرین موتور نمونه آزمایشگاهی این طرح تا اواخر امسال رونمایی می شود.

وی همچنین از آماده کردن مرحله صنعتی سازی موتور سه استوانه یک لیتری خبر داد و افزود: این موتور قابلیت استفاده در خودروهای دو رگه را دارد.

شرقی توضیح داد: نقشه راه قوای محرکه ایران خودرو شامل ساخت چهارموتور از یک خانواده با توان‌ها و گشتاورهای مختلف است. این خانواده موتور، قابلیت فروش و یا صادرات به دیگر تولیدکنندگان را نیز داراست که نقطه قوتی برای خودروسازی کشور محسوب می شود.

شرقی در توضیحاتی  درخصوص مصرف سوخت این موتورها نیز خاطرنشان کرد: این سه موتور بر روی کفی های در دست توسعه ایران‌خودرو به طور میانگین قابلیت مصرف سوختی حدود ۵.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را در چرخه ترکیبی خواهند داشت و تا اواخر سال ۱۴۰۱ آمادگی نصب روی محصولات جدید ایران‌خودرو را بر اساس برنامه سبد کالاها دارد.

شرقی، مشترک بودن اجزای خانواده موتور سه استوانه را یکی از مزایای آن دانست و اظهار کرد: در نتیجه این اشتراک فنی و شمارگان بالای تولید، هزینه های تولید کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: در نقشه راه برنامه ریزی شده، یکی از اهداف برای این طرح میزان تولید و شمارگان این موتور است که باید در بازه زمانی شش ساله به دو میلیون و ۷۸۰ هزار دستگاه برسد، در سال اول ۵۰ هزار دستگاه، سال دوم ۱۵۰ هزار دستگاه و از سال ۱۴۰۴ به صورت جهش یافته ۸۰۰ هزار دستگاه از این خانواده موتور تولید خواهد شد، هدف نهایی ایران خودرو جایگزینی سهم زیادی از موتورهای محصولات با پیشرانه سه استوانه است.

بنا به گفته شرقی، این موتورها به جز کاهش مصرف سوخت و سطح آلایندگی، سطح اشتغال بالایی را هم به همراه داشته است و ۳۴ شرکت سازنده قطعات به صورت مستقیم در کنار گروه صنعتی ایران‌خودرو در این طرح نقش اساسی دارند.

این مقام مسئول در ایران خودرو کیفیت قطعات را یکی از دغدغه‌های اصلی تولید خانواده سه استوانه دانست و عنوان کرد: کنترل و نظارت دقیقی در فرآیند تولید این موتور انجام می شود.

موتور سه استوانه ای

موتور سه استوانه، برگ برنده ایران خودرو

وی گفت: طول عمر بدون تعمیر اساسی این موتور بالای ۲۴۰ هزار کیلومتر پیمایش در نظر گرفته شده است، بر اساس این هدف، موتورها تا قبل از این میزان کارکرد نباید به هیچ گونه تعمیر اساسی نیاز داشته باشند. از همین روی یکی از نکاتی که در طراحی این موتورها مورد توجه قرار گرفته است، عدم استفاده از تسمه زمان‌بندی (تایم) و جایگزین شدن آن با زنجیر نسل جدید معروف به زنجیر بی‌صدا است که کمک مهمی افزایش عمر کارکرد مفید موتور می‌کند.

وی با اشاره به طراحی و آزمون قطعات خاص در موتورهای سه استوانه ایران خودرو همچون متعادل کننده ها و پودمان روغن اظهار کرد: تعادل مکانیزم لنگ موتورهای سه استوانه به دلیل فرد بودن تعداد استوانه ها نیازمند طراحی متعادل کننده بسیار دقیقی در میل لنگ است که با همت و همکاری قطعه سازان داخلی انجام  شده و در بخش پودمان روغن نیز قطعات بسیار با کیفیتی با کارآیی بالا طراحی شده است.

 

گفتنی است شما مخاطبان عزیز همه روزه می توانید جدیدترین اخبار و تحولات خودروسازی های داخلی را در مجله مافی مشاهده بفرمایید.

*مرکز خرید آنلاین مافی طیف گسترده و متنوعی از لوازم یدکی و قطعات خودرو را با بهترین قیمت به شما عزیزان عرضه می کند. کافی است با یک کلیک از آخرین و بهترین قیمت لوازم یدکی و قطعات خودرو مطلع شوید. 

 

کلمات کلیدی :

فروش نقدی ایران خودرو ، فروش ایران خودرو ، قیمت محصولات ایران خودرو ، شرایط فروش ایران خودرو اقساطی تحویل فوری ، نتایج قرعه کشی ایران خودرو ، لیست قیمت محصولات ایران خودرو ۱۴۰۰، شرایط فروش ایران خودرو اقساطی تحویل فوری

پست های مرتبط

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.