مقالات

تاثیر مذاکرات مثبت هسته ای بر روی قیمت لوازم یدکی

مسائل مربوط به سیاست های خارجی از طریق تغییر قیمت ارز تاثیر مستقیم بر قیمت کالا های خارجی و داخلی لوازم یدکی اتومبیل می گذارد.

البته تمامی اغلام وارداتی رابطه ای نزدیک و یک به یک با نرخ ارز دارند .البته اجناس تولید داخلی هم با یک فاصله زمانی از قیمت ارز تاثیر مستقیم می گیرند.

اگر مذاکرات هسته ای منجربه توافق شود و به دنبال آن قیمت ارز در بازار کاهش یابد قیمت اغلام وارداتی لوازم یدکی خودرو با فاصله ای اندک کاهش می باید .

ولی کاهش قیمت ارز در کوتاه مدت تاثیری روی اغلام تولید داخل نخواهد داشت چون عوامل تاین کننده قیمت کالا های تولید داخلی بسیار زیاد است و ارز یکی از آن عوامل است.

مسائل مربوط به هزینه های کارگری مالیات؛هزینه های تامین اجتماعی و هزینه های حمل و نقل ؛به قیمت مواد اولیه و دیگر عوامل نیز تاثیر گذار هستند.

عامل دیگری که در اثر امید به آینده حضور شرکت های خارجی در ایران بازگشایی راه مراودات بازرگانی داخلی با شرکت های خارجی باعث کاهش قیمت اغلام خارجی می گردد.

در سال های طولانی تحریم بسیاری از نمایندگانی های موجود کالاهای مرغوب خارجی در بازار ایران از بین رفت که این  خود باعث افزایش قیمت کالاهای موجود و بعضا نامرغوب خارجی شد

و بازرگانی این صنف به جای دسترسی به بازار دست اول فروشندگان و تولید کنندگان برندهای معتبر دنیا به دلالها و واسطه های بعضا عربی روی آوردند.

و در بعضی از مواقع منجبر به روی آوری به تولید کنندگان جنس شد و علاوه بر سیاست های توسعه ای کشور چین از این عوامل هم باعث افزایش روند رشد و پیشرفت قطعه سازان و خودروسازان کشور چین شد.

حالا احتمال اثر مثبت مذاکرات بر روابط خارجی و اجاره ورود شرکت های غربی به بازار لوازم خودرو و خودروهای در کشور عزیز نوید حضور کالاهی دست اول و مرغوب باعث کاهش اغلام موجود خواهد گردید.

امروز با توجه به وجود انرژی فراوان و بسیار از آن در کشور و نیروی کار آموزش دیده و آماده کار و فعال وجدان کشور مراودات معمول بین المللی باعث رشد و ارتقاء در تمامی صحنه های زندگی از و از جمله صنایع خواهد بود فکر میکنم صنعت خودروسازی میتواند جز اولین صنایعی باشد که از این امید بهره برد به طبع آن تولیدکنندگان قطعات داخلی هم میتوانند با مراوده با همکاران خود در کشور های پیشرفته در این حوزه ارتقاءکیفیتی محصولات خود بپردازند باید روزی فکر کرد که کشور ما تامین کننده قطعات و مجموعه های مختلف خودروهای پیشرفته در سرار دنیا باشد چرا که بخشی به ماندگاری پایدار طولانی مدت تولید کنندگان داخلی ؛ علی رغم وجود تحریم و بازار مثلا داخلی پتانسیل حضور در بازار های بین المللی را فراهم کرده است.

با شماهستیم

maffii.com

مهدی مافی

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.