دسته‌بندی نشده

مالکیت به سمت همداری

امروز سه شنبه 1401/01/14 است و اینجا محله چراغ برق ، مافی دات کام است در ادامه یادداشت های هزینه صفر و خودرو های آینده می خواهم موضوع جدیدی را با شما در میان بگذارم .

خوشبختانه شرایط گفتگو جمعی فراهم است با طرح موضوعات این چنینی در فضا های اجتماعی آینده را بهتر می سازیم .

انسان موجودی شدیدا اجتماعی است و پایداری و پیشرفت گونه بشر به این ویژگی وابسته است ، جوامع بشری هر چه بیشتر در تعامل و اعتماد به یکدیگر حرکت کنند ، تاب آوری و  توسعه با نرخ  رشد بیشتر و  قابل دستیابی است .

نسل انسانی در ابتدا در جوامع اشتراکی زندگی می کردند در قبیله ها و قوم ها .وابستگی زندگی انسان ها به همدیگر و فع نیاز های زیستی آنها باعث همکاری و همراهی همه افراد در قبیله بود.

محل زندگی و ابزارهای مصرفی کالاهای اشتراکی بود و در اختیار همه اعضا بود.

همه افراد جامعه کوچک آن زمان برای بقای همکاری دسته جمعی خود و بقیه افراد جامعه تلاش می کردند. نمونه های واگرا و تکرو محکوم به فنا شدن بودند و امکان بقاء و ادامه حیات برایشان فراهم نبود .

در گذر زمان و ورود به عصر کشاورزی و رونق دامداری مالکیت مفهوم پیدا میکند و به دنبال آن عصر صنعتی و  مالکیت ابزار تولید انسانها را به طبقه بندی اجتماعی واداشت .  تقویت حس مالکیت فردی به قولی موتور محرکه اقتصاد نو پای صنعتی شد . و به این شکل  جوامع بزرگ کنونی شکل گرفتند و پیشرفت کردند  امروز شاهد  تاثیرات مهم آن بر نسل بشرو گونه های دیگر حیات در زیست کره و محیط زیست هستیم .

آیا همین روند ادامه پیدا می کند و یا آینده ای متفاوت در مورد مالکیت ابزارها ، منابع و محصولات واقعی و محصصولات مجازی پیش رو داریم …

maafii.com

ادامه دارد…

 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.