اخبار و مطالب علمی

5 ستاره ایمنی برای تویوتا لندکروزر 2022+فیلم تست تصادف 

تویوتا لندکروزر

فیلم تست تصادف تویوتا لندکروزر 2022 با استقبال گسترده ای از سوی دوست داران دنیای خودرو مواجه شده است. به گزارش مافی ، نسل جدید تویوتا لندکروزر اخیرا وارد بازارهای جهانی شده است. باتوجه به حساسیت و توجه ویژه نسبت به محصولات جدید این خودروسازی معتبر دنیا، موسسات ایمنی معتبر مختلف بررسی هایی برای تست میزان امنیت این خودرو انجام داده اند . یکی از این موسسات معتبر انکپ استرالیا یا ANCAP است که اخیرا تویوتا لندکروزر 2022 را مورد بررسی قرار داده و فیلم های آن را منتشر کرده است.

مطابق انتظارات و پیش بینی ها تویوتا لندکروزر 2022 موفق شده تا پنج ستاره کامل ایمنی را از موسسه ANCAP دریافت کند. لندکروزر موفق شده امتیاز 89 درصد برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال و 88 درصد برای ایمن نگه داشتن کودکان دریافت کرد. این خودرو امتیاز 81 درصدی را برای محافظت از عابران پیاده و دوچرخه سواران به دست آورد و سیستم های ایمنی کلی خودرو به امتیاز 77 درصدی دست یافتند.

تویوتا لندکروزر 2022 با امکانات کاملی از کیسه‌های هوا به بازار استرالیا و نیوزیلند عرضه می‌شود. سیستم‌های ایمنی این خودرو نیز شامل ترمز اضطراری خودکار، نگهدارنده بین خطوط، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی هستند.

تویوتا لندکروزر

بر اساس اخبار منتشر شده طبق سیاست های مدیران خودروسازی تویوتا ، نسل جدید تویوتا لندکروزر در بازار آمریکا عرضه نمی شود اما همتای لوکس آن یعنی لکسوس LX با تجهیزاتی بیشتر و قیمتی گران‌تر در دسترس مشتریان آمریکایی قرار خواهد گرفت. قدرت لکسوس LX600 همانند تویوتا لندکروزر از موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربو با 409 اسب‌بخار قدرت تامین خواهد شد و برای گیربکس آن نیز از جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

معماری جدید جهانی تویوتا

نسل جدید تویوتا لندکروز که با کد J300 شناخته می شود در اوایل سال جاری از سوی تویوتا رونمایی شد. در این نسل تلاش شده برخی ضعف های گذشته تا حد زیادی برطرف شود. طراحی کنسول و جلو داشبورد ارتقا یافته است. طراحی بیرونی بسیار جذاب با ابهت است. دوخت روکش چرمی با لایه نازک فوم در در کابین لندکروزر بر جذابیت های این خودرو افزوده است.

تویوتا لندکروزر

نسل جدید تویوتا لندکروز از یک پلتفرم جدید به نام  TNGAپیروی می کند. این کلمه مخفف عبارت  Toyota New Global Architecture  است و به معنی معماری جدید جهانی تویوتا است.

این پلتفرم از نظر فنی ساختاری از پلتفرم های جدید تویوتا را پیروی می کند که به طور کامل اتاق روی شاسی مجزا قرار دارد و تویوتا آن را body-on-frame  می نامد. این اقدام تویوتا در حقیقت سوپرایزی برای آفرودبازان است چرا که برای افزایش قابلیت های آفرود و بهبود عملکرد سیستم تعلیق خودرو انجام شده است.

قابل ذکر است، تویوتا هنوز به طور رسمی لیست موتورهای قابل عرضه با لندکروز 2022 را اعلام نکرده است. اما به نظر می رسد دوران موتور V8 در لندکروز به سر رسیده و قوی ترین موتور آن موتور V6 به حجم 3500 سی سی اما مجهز به دو توربوشارژر باشد. موتوری که می تواند 409 اسب بخار قدرت تولید کند. گیربکس های خودرو نیز در دو نسخه 6 سرعته و 10 سرعته اتوماتیک هستند.

 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.