دسته‌بندی نشده

سوابق مافی در چراغ برق

درمورد سوابق ما و چه جوری مافی با چراغ برق آشنا شد: سوابق من بر میگرده  به سال های  1365-1366 همزمان هم در دانشگاه شریف درس می خوندم و در غیر وقت دانشگاه میومدم توی چراغ برق برای فروش  قطعات لاستیکی تی اس تی که کفی چلو پایی راننده و شاگرد در خودروها بود . این کالا را آقای محمد صادقی دوست دوران  دبیرستان مدرس در اختیار من گذاشته بود تا بفروشم.  همینجور که این کالاهارو می فروختم  با یک مغازه دار شریک شدم. اون مغازه دار به من پیشنهاد کرد که این کالارو فقط از طریق ایشون  پخش کنم که حالا با آقای صادقی هم هماهنگ کردیم ایشون هم پذیرفت . تقریبا مغازه داری خودم را از سال 1367شروع کردم اولین مغازه ایی که خریداری کردم تو زیرزمین منفی یک پاساژکاشانی پلاک 379 بود در سال 69 با شراکت اقای احمد صالحی دو برادر آقای صالحی و بنده مغازه خریداری کردیم و شروع به فعالیت کردیم. فعالیتمون از کالاهای معمولا لوکس بود( دور فرمان ). بعد کالاهایمان را گسترش دادیم . قدم بعدی فعالیتم توی چراغ برق تولید قطعات یدکی پیکان بود از اولین کالایی که شروع به تولید کردم آرم وسط فرمون پیکان مدل 53 به صورت مثلثی بود قالبش رو خریدم (قالب پلاستیک تزریقی ) . مواد اولیه میخریدیم و در اختیار  تزریق کار قرار می دادم و بعد از مرحله تزریق و تولید قطعه پلاستیکی میومدیم شبرنگ میزدیم .سود خوبی داشت یادمه که فروشش دونه ایی 25 تومن بود یعنی 250 ریال همینجوری گسترش پیدا کرد کارمون و تولید چراغ خطر پیکان  ؛طلق خطر مدل 59 به بالا پیکان ،چراغ زیر سپر وگل سپر و غیره .حدود 150 قلم کالا رو تا روزای آخر سال 80 از لوازم پیکان تولید میکردم و به فروش میرسوندم. تقریباحدود سال  70 ، 71  بود من از برادرم که توی صنف دیگری بود ( گلدوزی )  خواهش کردم بیاد چراغ برق و به من ملحق بشه و ایشون هم قبول کرد. و  با یه درصدی شراکت اومد تو همون پلاک 379 خودش و شریکش  آقای شبیری .  مدتی باهم کار کردیم بعد ایشون از من جدا شد رفت با آقای خداوردی تو طبقه همکف مغازه خریدن و یه مدتی هم با ایشون کار کرد و بعد به طور مستقل ادامه داد . من کار لوازم یدکی رو تا سال 80 به طور فول تایم انجام دادم از سال 80 شروع کردم به ساخت و ساز تو همون محدوده چراغ برق علت اصلی هم این که ساخت و ساز کردم این بود که یه فضای مناسبی برای کار و بیزینس خودم فراهم کنم ولی بعد از این که یه ساختمون ساختم تقاضا برای خرید زیاد بود و من از اون ساختمان  یه واحدش رو فرو ختم  بعد دو واحدش بعد دیدیم که از حالت استقلال در میاد وقتی فروش کردم احساس کردم بیزینس خوبیه یه مقداری فضای فکر و مطالعه و آزادی بیشتری به من میداد نسبت به شغل فروش لوازم یدکی . به همین خاطر سعی کردم کار ساختمون سازی را دنبال  کنم پیگیری ساختمون سازی باعث شد که من برم تحصیلاتشم بگذرونم لیسانس عمران بگیرم و بعد فوق لیسانس مدیریت ساخت یکی از گرایش های مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر. و احساس کردم یه کار بسیارحرفه ایی که تمام وقتمو میبره و خیلی هم دوسش داشتم ، هم دوس داشتم کار شاخص خوبی انجام بدم .کار فعالیت صنفی هم شروع کردم تو انجمن انبوه سازان استان تهران عضو شدم .یه مدت دوسال بازرس شدم  بعد عضو هیئت مدیره و سه سالی هم به عنوان دبیر هییت مدیره انجام وظیفه کردم .

پروژه هایی که توی چراغ برق سا خته ام از کوچه امین در بار شروع شد.در کوچه سید محمد علی دوتا پروژه  ساختم  پلاک 5 و 7 .بعد کوچه نصیرزاده و کوچه بهاء الدوله ، کوچه  حمام سراج الملک بعد داخل  خود سراج الملک دوتا پروژه اجرا کردم، پروژه هایی که اجرا می کردم اکثرا به صورت واحد های اداری و انبار تجاری بود و این را  به محاسب  سازه میگفتم که در آینده بهره برداری به صورت انباری خواهد بود . بااین که پروانه ها مثلا مسکونی بود سازه هارا به صورتی میساختم که قابلیت بهره برداری انبار تجاری داشته باشه . بعد پروژه های تجاری شروع کردیم. شاخص ترین پروژه ای که شروع کردیم و سال 97 پروانه گرفتیم پروژه  پاساژ مافی بود که هنوزم در حال ساختنش هستیم

انتشار یافته: 1
  1. حمیدرضا قربانی
     
     
    1402/08/18 - 11:51

    با درود فراوان خدمت جناب آقای مافی گرامی. عارضم بنده به صورت خیلی اتفاقی با سایت شما آشنا شدم و باز هم انفاقی‌تر سوابق‌تون رو مطالعه کردم . اولا بابت چنین رزومه‌ی پرباری بهتون تبریک میگم که نشان از تلاش و کوشش بی‌وقفه‌تون هست و همینطور بابت صداقت در گفتارتان صمیمانه ازتون تشکر میکنم چون در این زمونه مثل طلا کمیاب و گران قیمت هستش.
    بدون اغراق بگم تحت تاثیر هم صداقت هم هوش و پشتکارتون قرار گرفتم . حقیر به علت شکست سنگین در کارم واقعا ناامید و با رویکردی منفی و آخر خطی داشتم زندگی ادامه میدادم با یه حال خیلی خیلی بد .
    واقعا نمیدونم چرا چطور ولی امشب با این چند سطری که از شما خوندم یه انرژی خیلی خوبی به من منتقل شد بیانش سخته ولی خواستم ازتون تشکر ویژه کنم و بگم براتون سلامتی و موفقیت‌های بیشتر رو آرزو دارم . با تشکر قربانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.